Kotisivukoulu
Selkeyttä päävalikkoonMaanantai 26.11.2012 - Tiina Rönnberg Kotisivujesi tärkeimpiä elementtejä on päävalikko. Se toimii kotisivujesi sisällysluettelona ja auttaa sivuillasi kävijää löytämään etsimänsä sekä liikkumaan kotisivujesi sisällä. Tässä kirjoituksessa annamme muutaman vinkin selkeän ja toimivan päävalikon tekemiseen. |
Avainsanat: vinkit, päävalikko, rakenne, sisältö, ulkoasu |
Etusivun rakentaminen komponenttisivunaTorstai 8.3.2012 - Tiina Rönnberg Viimeisimmässä päivityksessä olemme parantaneet komponenttien käytettävyyttä ja nyt myös kotisivujen etusivun tekeminen on mahdollista komponenttien avulla. |
Avainsanat: sisältö, rakenne, ulkoasu, komponenttisivu |
Kotisivukoneen uusi tapa luoda sisältösivujaMaanantai 27.6.2011 - Tiina Rönnberg Kotisivukone on julkistanut uuden entistäkin helpomman tavan luoda kotisivujen sisältösivuja. Komponenttien avulla saat asemoitua kotisivuillesi helpommin kuvia ja tekstiä. Myös esimerkiksi GoogleMaps -kartan ja YouTube -videoiden lisääminen onnistuu kätevästi komponenttien avulla. Erilaisia sisältökomponentteja löytyy alalaidan valikosta ja niiden lisäys onnistuu helposti raahaamalla. Tartut vain hiirellä haluamaasi komponenttiin ja vedät sen paikalleen. Kuvien lisäyskin onnistuu yhtä vaivattomasti vetämällä kuva joko oletuskuvan päälle tai tekstikappaleen sisään. Olemme lisänneet Tiedostoselaimeen valmiiksi myös useita kuvituskuvia vapaaseen käyttöösi. |
Avainsanat: sisältö, rakenne, ulkoasu, kartta, video, youtube, komponenttisivu |
Yksi vai useampi sivusto?Maanantai 14.6.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund Vaikka moni yritys pärjää hyvin yhdellä sivustolla, on joskus syytä avata useita eri kotisivuja. Tässä kirjoituksessa kerromme muutaman syyn. |
Avainsanat: rakenne, suunnittelu |
Yrityksen kotisivujen 10 yleistä ongelmaaMaanantai 5.4.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund 1. Kotisivuilla ei kerrota tarpeeksi selkeästi, mitä yritys tekeeKotisivuillasi pitää kertoa yksinkertaisesti ja kansantajuisesti, mitä yrityksesi tekee. Usein kotisivuilla kuvataan kuinka yritys "auttaa asiakkaitaan kasvamaan" tai "tekee liiketoiminnasta kilpailukykyisempää". Tällaiset tyhjät korulauseet eivät sovi kotisivuille, koska ne rikkovat kotisivujen käytettävyyden perussääntöä, älä pakota kävijääsi ajattelemaan. |
Hyvän valikon tunnusmerkkejäMaanantai 22.2.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund Valikko on kotisivujesi tärkein yksittäinen elementti. Valikon avulla kävijä joko löytää etsimänsä tai sitten ei. |