Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Kotisivukoulu

Mitä tarjoat epävarmalle ostajalle?

Maanantai 21.6.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

Kotisivujen pitää kehottaa kävijää toimimaan. Usein tämä tarkoittaa, että kävijää pyydetään ostamaan tarjolla oleva tuote tai palvelu.

Jokainen kotisivujen kautta kauppoja metsästänyt yrittäjä tietää, että tässä piilee ongelma. Vain aniharva kävjiä on tarpeeksi vakuuttunut luopuakseen rahoistaan siltä istumalta.

Kotisivuillasi pyörii siis paljon kiinnostuneita kävjöitä, mutta vain vähän ostopäätöksen tehneitä selailijoita. Siksi on tärkeää vastata kysymykseen "Olen kiinnostunut, mitä teen?"

Lue lisää »

Avainsanat: sisältö, suunnittelu, tavoite

Yksi vai useampi sivusto?

Maanantai 14.6.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

Vaikka moni yritys pärjää hyvin yhdellä sivustolla, on joskus syytä avata useita eri kotisivuja. Tässä kirjoituksessa kerromme muutaman syyn.

Lue lisää »

Avainsanat: rakenne, suunnittelu

Pidä kerran kuussa kehityspalaveri

Maanantai 17.5.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

Kehityspalaveri on hyvä rutiini kotisivujen kehittämiseen. Jos teit sivut yksin, voit hyvin pitää kehityspalaverinkin yksin. Jos teit sivut yhdessä jonkun kanssa, voit kutsua tämän henkilön mukaasi palaveriin. Pidä palaveri joka kuukausi, mutta älä käytä siihen tuntia enempää aikaa.

Lue lisää »

Avainsanat: suunnittelu

Hyvät kotisivut - näin onnistut kotisivujen kanssa

Maanantai 10.5.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

Hyvät kotisivut on helppo tunnistaa, mutta vaikea tehdä. Hyvillä kotisivuilla on usein tiettyjä yhteisiä tekijöitä. Arvioi tämän listan perusteella omia kotisivujasi ja tee niistä jokaisen arviointikerran jälkeen hieman paremmat.

Lue lisää »

Avainsanat: sisältö, suunnittelu, ulkoasu

Asiakaslähtöiset kotisivut keskittyvät kävijään

Maanantai 19.4.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

Suurella todennäköisyydellä kotisivusi käsittelevät sinua, sinun yritystäsi ja sinun tuotteitasi. Tämä on ongelma siksi, ettei juuri ketään kiinnosta sinä, sinun yrityksesi tai sinun tuotteesi.

Nettisivuilla kävijälle kannattaa kertoa kävijää kiinnostavista asioista. Kävijälle kannattaa kertoa siitä, mikä hänen elämässään, työssään tai arjessaan tulee muuttumaan sinun ansiostasi.

Lue lisää »

Avainsanat: sisältö, suunnittelu

Kotisivujen suunnittelu prosessina

Maanantai 22.3.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

Kun suunnittelet kotisivujasi, sinun pitää miettiä seuraavia asioita.

  1. Mitä haluan saada kotisivuillani aikaiseksi?
  2. Ketä varten teen kotisivuni?
  3. Miten saan kohdassa 2. määrittämäni kohderyhmän tekemään kohdassa 1. asettamani tavoitteen?

Vastaus kohtaan 3. onkin jo suunnitelma. Huomaathan kuitenkin, että ilman vastauksia kohtiin 1. ja 2. on kohtaa 3. aivan turha ryhtyä miettimään. Muuten suunnitelmasi tulee jäämään tasolla "varmaan valikossa voisi lukea Etusivu, Tuotteet, Yritys ja Yhteystiedot".

Kun olet saanut selvitettyä kenelle teet kotisivusi ja mitä haluat heidän tekevän sivuillasi, pystyt suunnittelemaan sivustosi määrätietoisesti.

 

Avainsanat: suunnittelu

Kotisivujen tarkoitus ja tavoite

Maanantai 8.3.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

Parhailla kotisivuilla on selkeä tavoite, johon ne pyrkivät. Tavoitteena voi olla vaikka kirjan tilaaminen, tarjouspyynnön jättäminen tai poliittisen näkymyksen myyminen kävijälle.

Lue lisää »

Avainsanat: suunnittelu