Kotisivukoulu
Kuinka videot parantavat kotisivujasiMaanantai 23.8.2010 - Sjoerd Handgraaf
Retoriseen kysymykseen ei kuitenkaan tarvitse arvailla lukuja, mutta toivottavasti vertauskuvasta käy ilmi videon ilmaisuvoima. Videopätkät voivat olla hyvin hurmaavia ja vakuuttavia myynnin työkaluja. Oli myytävä tuote mitä tahansa, tarkemman, vakuuttavamman ja ostopelkoja hälventävän vaikutuksen aikaansaaminen on huomattavasti helpompaa videolla kuin pelkällä tuotekuvauksella – vaikka siihen olisi liitetty kuvia. Otetaan esimerkiksi kiinteistöalan yritys. Jokaista potentiaalista asiakasta arveluttaa kotisivuilla näytetyt kuvat ja vielä enemmän kuvausten kliseiset eufemismit. Ei ole harvinaista lukea kuvauksesta ”Hyvien liikenneyhteyksien varrella”, kun todellisuudessa takapihalle kasaantuu Hämeenlinnanväylän liittymä. (lisää hauskoja eufemismeja täällä (englanniksi)). Mikäpä siis karkottaisi epäilevien Tuomaiden pelot mahdollisista pommeista kuin taloa esittelevä videokierros? Videoteknologian ollessa välittömästi kaikkien saatavilla, kuka tahansa kykenee editoimaan kasaan yksinkertaisen mutta ammattimaisen videon. Etenkin pienten yritysten omistajien kannattaa käyttää hyväksi tätä lähes ilmaista työkalua. YouTube ei ole vain teineille ja nörteille – sitä voi käyttää myös liiketoiminnan tukena. Bloomber Business Week – lehden mukaan kotisivujen video-sisältö parantaa sivujen yleistä viihtyvyyttä, vierailu-ystävällisyyttä ja tuo lisäarvoa, parantaen samalla hakukoneoptimointia. Miten siis lisätä videoita Kotisivukoneen kotisivuillesi? Onnea matkaan!
|