Postin noutopistehaun rajapinnassa havaittu virhe (Korjattu 18.8. kello 14.02)28.06.2021 Tämä vika on nyt vihdoiknin saatu korjattua, ja näin paketitautomaatithaku toimii jälleen kerran. Pahoittelut erittäin paljon, että asian korjauksessa kesti näin pitkään. Matkalla oli pariakin eri isompaa ongelmaa, joiden taklaamiseen meni turhan pitkä aika. Tällä erää joudumme vielä käyttämään noutopistehaun versiota numero 2. Postilla uusin versio on numero 3, joka tullaan ottamaan myös piakkoin käyttöön. Mutta laitoimme tuon vanhemman version nyt päälle, jotta tästä ei aiheutuisi teille kauppiaille enempää harmaita hiuksia. -- Päivitys 21.7.2021 kello 13.06: Meillä on ollut tässä jo korjaus pidemmän aikaa valmiina, mutta harmiksi Postin toimittamat tunnukset rajapintaan eivät toimi. Olemme olleet heihin useampaan otteeseen yhteydessä, mutta sieltä ei tunnu saavan mitään vastauksia, tai jos vastauksia tulee, niin niissä kestää todella kauan. Tästä johtuen olemme alkaneet selvittämään, että voisimmeko toteuttaa tuon haun jatkossa Pakettikaupan kautta, koska heillä on oma rajapinta. Selvitämme asiaa paraikaa Pakettikaupan kanssa. Pahoittelut edelleen tästä aiheutuvasta haitasta! -- Päivitys 1.7.2021 kello 9.22: Saimme Postilta tietoa, että eräs heidän käyttämä rajapintaosoite on ajettu alas n. 6 kk sitten, mutta ilmeisesti asiasta ei ole tiedotettu meidän suuntaan lainkaan. Pyysimme vielä lisätietoja tästä Postilta, mutta tulemme päivittämään rajapinnan mahdollisimman pian, jotta homma toimi taas. -- Heippa, Jos sinulla on kaupassasi käytössä toimitustavoissa Pakettikauppa - Postin pakettiautomaatti ja seurantakoodi -integraatio, olemme huomanneet, että kyseinen hakurajapinta ei tällä erää toimi. Omissa selvityksissämme olemme saaneet virheilmoituksen (503 - service unavailable) kun testaamme Postin rajapintaa. Eli tällä erää tuo rajapinta Postin päässä ei vain vastaa hakukutsuun, jolloin kaupassa kun tilaaja etsii postinumerollaan toimituspistettä, sieltä ei palaudu kuin virheilmoitus: virhe suoritettaessa osoitehakua! Olemme laittaneet asiaan liittyen Postille jo vikailmoituksen ennen juhannusta (24.6.), mutta emme ole vielä saaneet sieltä vastausta. Toivottavasti saamme tähän nopeasti Postilta reaktion, että mistä mahtaa olla kyse ja täten asian korjaukseen. Pahoittelut tästä aiheutuvasta vaivasta. |