Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Kotisivukoulu

Mitä hyviltä kotisivuilta tulisi löytyä?

Maanantai 11.4.2011


Sivuston sisällön luominen ei ole rakettitiedettä, mutta muutamia perusasioita kannattaa silti ottaa huomioon. Tähän kirjoitukseen olemme keränneet muutamia perusasioita, joita hyviltä kotisivuilta tulisi löytyä.

Kerro mitä yrityksesi tekee

Kirjoita yksinkertaisesti ja selkeästi, mitä yrityksesi tekee ja tarjoaa. Kävijä täytyy vakuuttaa siitä, että hän on tullut oikeaan paikkaan. Koko yrityshistoriaa ei tarvitse kertoa, vaan pääasiat jotka kiinnostavat kävijää.
Käytä kotisivujesi teksteissä yrityksesi liiketoiminnan kannalta tärkeitä termejä ja avainsanoja – näin kotisivusi löytyvät myös paremmin hakukoneista.

Ole tavoitettavissa

Varmista, että mahdollisten asiakkaittesi on helppo ottaa sinuun yhteyttä ja kotisivuiltasi löytyy nopeasti yrityksesi yhteystiedot ja aukioloajat. Pidä huolta, että sivuillasi olevat tiedot ovat ajan tasalla ja toiminnassa. Näin varmistat, ettei yksikään yhteydenotto mene ohi, eivätkä asiakkaasi ole väärän oven
takana kolkuttelemassa. Lisäksi voit helpottaa yhteydenottoa luomalla lomakkeen, jolla asiakkaasi ottaa yhteyttä.

Esittele tuotteesi ja palvelusi kävijälle

Jaa tuotteesi helposti hahmoteltaviin ryhmiin, jotta tuotesivu ei ole vain yhtä pitkää listausta. Lisää kuvia tuotteistasi ja niiden käytöstä. Kun asiakkaasi on saanut tutustua tuotteisiisi jo etukäteen, sinuun on helpompi ottaa yhteyttä, tulla käymään liikkeessäsi tai tehdä tilaus suoraan kotisivuiltasi.

Kehota kävijää toimimaan

”Ota yhteyttä! Pyydä tarjous! Tilaa esite! Lue lisää!”
Asetu kävijän asemaan ja mieti samalla mitä haluat saada hänet tekemään. Kun asetat kotisivuillesi selkeät tavoitteet, on todennäköisempää, että saat asiakkaasi myös käyttäytymään haluamallasi tavalla. Kehota kävijää ottamaan yhteyttä, tutustumaan tuotteisiisi, käymään liikkeessäsi tai myy tuotteitasi suoraan omassa verkkokaupassa.

Uskalla antaa lupauksia

Usein suurimpana kaupan esteenä on ostamisen pelko. Pyri kaikin keinoin poistamaan nämä esteet.

  • Anna takuu ja korosta sitä. Ostamisen riskit pienenevät välittömästi, jos asiakas tietää, että voi halutessaan purkaa kaupan.
  • Esitä hinta selkeästi. Kun asiakkaasi hahmottaa selkeästi mitä hänen tilaamansa tuote tai palvelu tulee maksamaan, ostaminen tai yhteydenotto on todennäköisempää.
  • Kerro toimitusaikasi. Asiakkaalla voi olla selkeä ajankohta, jolloin tuote tai palvelu on oltava käytettävissä. Jos asiakkaalle on epäselvää ehtiikö tilattu tuote ajoissa, jää tilaus todennäköisesti tekemättä.
  • Uskalla luvata. Liian usein yrittäjä arastelee konkreettisen lupauksen antamista. Uskalla erottua kilpailijoista ja tarjoa asiakkaillesi selkeä lupaus.
    • ”Takuulla markkinoiden edullisin hinta”
    • ”Valmis viidessä päivässä”
    • ”Jos et ole tyytyväinen, saat rahasi takaisin”
    Erotu massasta äläkä pelkää antaa ohittamatonta lupausta, joka saa asiakkaasi valitsemaan juuri sinun yrityksesi useiden vaihtoehtojen joukosta.
    Muista kuitenkin, että sinun tulee aina pitää lupauksesi!

 

Mitä asioita sinä kaipaat hyviltä kotisivuilta? Jätä vinkkisi alla oleviin kommentteihin.

 


Avainsanat: sisältö