VLN Nürburgring: 43. Adenauer ADAC Rundstrecken- Trophy23.06.2012 Kauden avaus: Juhannuksena 23.6 ajettiin VLN kauden neljäs osakilpailu Adenauer ADAC Rundstrecken-trophy johon tiimi osallistui. Auto vietiin saksaan ja osa porukasta lähti viikkoa aiemmin sunnuntaina matkaan. Toni ja mekaanikot Tommi ja Mikko tulivat lentämällä keskiviikkona perästä. Saksassa vastassa oli Mika Kitola joka oli järjestänyt meille yöpymispaikan valmiiksi. Torstaina saimme kilpuriin slicksit kumhon liikkeeltä ja valmistelimme autoa vielä muutamalla säädöllä. Kiitos Mikalle järjestelyistä ja tulkkauksista. Perjantaina oli tehonmittaus Manthey Racingin tiloissa, mikä vaadittiin V4 luokkaan johon oltiin ilmottauduttu. Pieni pettymys oli kun ei kaikki hevoset ollut tallella. Jouduimme vielä asentamaan alkuperäisen ilmansuodatinkotelon koska vapaavirtaus suodatin ei ollut sääntöjenmukainen. Perjantaina tutustuttiin saksalaiseen byrokratiaan ilmottautuessa joka onnistui pienen tuskailun jälkeen perjantain harjoitusta lukuunottamatta. Katsastukseen oli pitkät jonot ja saimme auton läpi muutamalla huomautuksella. Lähdimme siitä jonottamaan harjoitukseen ja Sauli pääsi jo melkein radalle ennen kuin pysäytettiin varikon portilla. Ei ollut tarraa ikkunassa harjoitukseen. Meille sanottiin että kaikki on hoidettu, mutta ei kerrottu, että perjantain harjoitukseen ilmottautuminen oli viereisessä huoneessa ja eri organisaation järjestämä. Kun Tuomas rupesi selvittämään asiaa ja keräämään lippuja ja lappuja toimistoon oli harjoitusta kulunut lähes tunti. Sitten kun kaikki alkoi olla lähes valmista niin pyysivät 320€ rahaa 2 tunnin harjoituksesta jota olisi enää n.tunti jäljellä. Ei kiitos. Auto saatiin pilttuuseen ja katsastuksessa huomautettiin eturenkaan kulumispinnan ylittävän lokasuojan linjan. Slicksit olivat leveämmät kuin mitä oltiin suomessa testattu joten ne tuli hieman enemmän ulos. Mikko ja Tommi säätivät lokasuojia leveämmälle ja saimme hommattua kapeammat levikepalat vanteisiin, jonka jälkeen saatiin vielä perjantai iltana auto hyväksyttyä kilpailuun. Lauantai aamu valkeni aurinkoisena ja keli näytti hyvältä kisaa varten. Sääennusteissa oli sadepilviä koko päiväksi, mutta sadetta ei kuitenkaan tullut. Aika-ajo oli aamulla 8.30 ja kukaan meistä ei ollut ajanut rataa ikinä. Vain simulaattorilla harjoiteltu ja josta nyt oli hyötyä. Jokainen ajoi 2 kierrosta aika-ajoa ja otti tuntumaa rataan sekä autoon. Toni ajoi autokunnan nopeimman ajan 10.47.073 Tulokset Auto tuntui hyvältä ajaa vaikka hieman rauhaton olikin. Vielä pientä säätämistä.. Kisan lähdön otti Toni ja ensimmäisellä tunnilla jo tapahtuikin monenlaista kolaria. Kerran oli jo Gp-radan shikaani lähes tukossa kun oli auto ajanut ulos ja lennättänyt radan pehmusteita keskelle ajolinjaa. Kärkiautot ohittavat hitaammat kierroksella jo reilun kierroksen aikana ja on todella vaikea pitää omaa rytmiä päällä kun pitäisi samalla antaa tilaa takana tuleville. Toni toi kuitenkin auton turvallisesti vaihtoon ja Tuomas lähti seuraavalle stintille. Kärjen erotkin oli jo hieman venynyt ja Tuomas sai ajaa hieman puhtaammalla linjalla kuin Toni lähdössä. Sauli lähti viimeiselle ajovuorolle ja sai pieniä sydämentykytyksiä lopussa kun pari kilometriä ennen maalia rengas tyhjeni edestä oikealta. Sauli kuitenkin päätti kylmästi ajaa maaliin ja toi auton ruutulipulle. Sijoitus oli V4 luokan 8. johon starttasi 13 autokuntaa. Kokonaiskilpailun 104/175 Tulokset Ei vauhdillisesti vielä pystynyt haastamaan luokassa radan ollessa vielä kaikille uusi ja pitkissä nousuissa hevosvoimapula tuntuu. Tuomas sai oman stintin viimeiselle kierrokselle ajan joka lupaa hyvää tulevaisuutta ajatellen jos muutamia alueita saadaan parannettua. Rata on uskomattoman hieno ajaa ja korkeuserot on huimat. Vauhtia on joka paikassa niin paljon, että on oltava tarkkana koko ajan ja reilun tunnin ajo alkoi jo tuntua kropassa. Incar: Nopein kierrosaika Tuomaksen kyydissä 10.23.938 VLN koosteet |