MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon

17.04.2024 11.11

MAN_etruck.jpg

MAN Truck & Bus laajentaa merkittävästi eTruck-valikoimaa asiakkailleen. Konfiguroitavissa olevien eTruck-vaihtoehtojen määrä on noussut yli miljoonaan aiemmin määritellyistä kolmesta asiakaskohtaisesta yhdistelmästä. Uudet eTGX- ja eTGS-alustaversiot voidaan räätälöidä pitkälle erilaisilla akselivälillä, ohjaamoversioilla, moottorin teholuokilla, akkuyhdistelmillä, latausliitäntäpaikoilla ja lukuisilla muilla toimialalle tyypillisillä ominaisuuksilla. MAN esittelee uudet 4x2- ja 6x2-alustamallit IFAT-messuilla, jotka järjestetään Münchenissä 13.–17. toukokuuta 2024 ja jotka ovat maailman johtavat vesi-, jätevesi-, jäte- ja raaka-ainehuollon messut. Ne ovat ihanteellinen ajoneuvoperusta kuntien- ja yleishyödyllisten laitosten monenlaisiin sovellusvaatimuksiin. Akut ovat myös erittäin kestäviä ja soveltuvat erinomaisesti kuntien käyttöön, koska niiden ennustettu käyttöaika on sovellustyypistä riippuen jopa 1,6 miljoonaa kilometriä tai jopa 15 vuotta. 

"MAN on perinteisesti ollut hyvin vahva ympäristöteknologia-ajotehtävien alalla. Tämä asiantuntemus hyödyttää luonnollisesti myös uusia sähkökuorma-autojamme. Uuden eTruck-alustan myötä olemme nyt siirtymässä yhä enemmän teollisuussovelluksiin. Tämä tarkoittaa, että pioneerimme sähkövalikoima ei ole millään tavalla huonompi kuin aiempi dieselvalikoimamme, ei edes erikoisajoneuvojen korien osalta", sanoo Stefan Schall, MAN Truck & Bus Deutschland GmbH:n kuorma-autojen, pakettiautojen ja käytettyjen ajoneuvojen myyntipäällikkö. 

Kolmen, neljän, viiden tai kuuden modulaarisesti yhdistettävän ja vaihtelevasti sijoitettavan akun ansiosta 18-28 tonnin MAN eTGX- ja MAN eTGS-alustat, joissa on valinnaisesti 333, 449 tai 544 sähköhevosvoimaa, tarjoavat juuri sen, mitä laaja valikoima koriratkaisuja tarvitsee: joustava vapaa tila korin komponenteille ajoneuvon rungossa, laaja valikoima mekaanisia ja sähköisiä voimanulosottoja korin toimintoja varten eri suorituskykyluokissa, jopa yhdeksän erilaista akseliväliä, kuusi ohjaamovaihtoehtoa, ohjatut ja ohjaamattomat teliakselit, lehti-ilma- ja täysilmajousitus, kulloiseenkin käyttötarkoitukseen erityisesti sovitetut ajo-ohjelmat ja lukuisia muita alalle tyypillisiä ominaisuuksia. 

Jätteenkeräysajoneuvot taka- tai sivukuormaajina, koukkulaite- ja vaihtolava-autot, esimerkiksi rakennusmateriaalien kuljetukseen, lavakuorma-autot, kolmikaato kippiautot ja nosturikippiautot rakennusmateriaalien kuljetukseen sekä talvihoitoajoneuvot tai nostolava-alustat voidaan helposti toteuttaa uudella MAN eTruck-alustalla monien muiden koriratkaisujen ohella. Ja vieläpä pitkillä toimintasäteillä, sillä jopa lyhimmän 3,75 metrin akselivälin osalta käytettävissä on viisi akkua, joiden käyttökapasiteetti on jopa 400 kWh. Tämä vastaa jopa 500 kilometrin toimintasädettä ilman välilatausta. Tyypilliset päivittäiset ajokilometrit kunta- ja jätteenkäsittelysovelluksissa ovat siis mahdollisia myös pienemmällä määrällä akkuja. Käytettävissä oleva hyötykuorma puolestaan kasvaa jopa 2 400 kilolla. 

Ajotehtäväkohtaista: MAN tarjoaa, kattavaa eMobility-neuvontaa, MAN esittelee IFAT-messuilla uuden eTruck-malliston yhteydessä 360-asteista eMobility Consulting -neuvontaa. Neuvonta sähköiseen liikkuvuuteen siirtymistä varten sisältää asiakaskohtaisia analyysejä ajoneuvojen käyttöönotosta ja latausinfrastruktuurin vaatimuksista. Myös itse latausasemat ovat osa tarjontaa latausinfrastruktuurin toimittajien kanssa tehtävän yhteistyön kautta. Lisäksi uusien sähköleijonien käyttöön on saatavilla erityisesti sähköautoiluun ja ympäristöteknologia-alan tarpeisiin räätälöityjä palvelusopimuksia ja rahoitusratkaisuja sekä lukuisia digitaalisia palveluja. 

Alan asiantuntemus: IFAT-messuilla MAN esittelee uuden MAN eTGS -mallin, jossa on vaihtolavalaite. Lisäksi MAN esittelee IFAT-messuilla ajoneuvoasiantuntemustaan monenlaisiin ympäristöteknologian päälirakenteisiin tavanomaisilla moottoreilla varustetuilla esittelyautoilla. MAN TGE -pakettiautoon perustuva kompakti ja ketterä jätteidenkeräyslaite kaupunkien keskustoihin ja kävelyalueille sekä MAN TGM talvikunnossapitovarusteilla varustettuna edustavat tonniluokkia 3,5–18 tonnia. MAN Individual esittelee IFAT-messuilla valikoimaansa alakohtaisia alustoja ja ohjaamon räätälöintejä. Turvallisuus- ja apujärjestelmien alalla MAN esittelee messuilla ensi kertaa hätäjarrutustoiminnon (EBA) yhdistettynä aurapuskuriin. Tämä on mahdollista uudella tutka-anturilla, jota ajoneuvon etuosaan asennettu puskuri ei peitä. Muita innovatiivisilla koriratkaisuilla varustettuja MAN-ajoneuvoja on nähtävissä korivalmistajien osastoilla ja messukeskuksessa järjestettävässä live-esittelyssä "VAK Truck in Action". 

30.04.2024 12.10LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen Kivirock lehti 1/2024 on ilmestynyt - lähes 250 sivua maarakennus, kaivos ja kuljetusalan asiaa
30.04.2024 9.00EU-vaalikampanjassa korostetaan äänestämisen merkitystä demokratian suojelemiseksi
30.04.2024 8.09MAN TGE päivittyy uudelle tasolle
29.04.2024 18.26Jeep aloitti Grand Cherokeen myynnin Suomessa
29.04.2024 12.12Sähköautot: K-Latauksen verkosto kasvaa yli sadalla uuden sukupolven suurteholatauspisteellä
29.04.2024 10.18Yamahalta uusi sähkökäyttöinen "koppimönkkäri" tieliikenteeseen
29.04.2024 10.00Metsänomistajat voivat hakea Metsäkeskuksesta tukea ammattilaisen laatimaan suometsän hoitosuunnitelmaan
28.04.2024 12.00Hakatun puun kokonaismäärä pieneni vuonna 2023 - energiapuuta korjattiin ennätyksellisen paljon
28.04.2024 9.00Suomessa runsaasti hankkeita hiilidioksidin talteenottoon - nyt panostettava myös kuljetusmahdollisuuksiin
27.04.2024 13.11Energiahuollon ympäristötuet vähenivät merkittävästi vuonna 2022

Siirry arkistoon »