Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Kotisivukoulu

Ota Facebook haltuun

Tiistai 21.1.2014


Joko sinun yrityksesi on Facebookissa? Sosiaalinen media tarjoaa loistavan keinon päästä lähemmäs asiakkaita ja kasvattaa näkyvyyttä pienelläkin budjetilla. Tässä kirjoituksessa kerromme miten voit hyödyntää Facebookia markkinoinnissa.

Facebookin suosio on kasvanut räjähdysmäisesti viime vuosien aikana, joten viemällä yrityksesi Facebookiin olet hetkessä juuri siellä, missä asiakkaasikin ovat. Facebookissa voit myös kohdentaa mainontaasi tarkasti juuri sellaisille ihmisille, joille palvelusi on suunnattu. Kun pidät huolta asiakkaistasi myös Facebookissa, heidän on helpompi luottaa yritykseesi ja suositella palveluitasi muillekin.

Alkuun pääset perustamalla yritykselle maksuttoman Facebook-sivun. Sen jälkeen voit halutessasi luoda erilaisia Facebook-mainoskampanjoita, joiden budjetin päätät itse.

Näin voit hyödyntää Facebookia markkinoinnissa

Facebook-sivu1. Luo yritykselle oma Facebook-sivu

Facebook-sivu parantaa yrityksesi löydettävyyttä ja voit helposti kertoa yrityksestäsi ja tarjouksistasi sekä keskustella suoraan asiakkaiden kanssa. Voit lisätä sivuille kuvia ja tilapäivityksiä niin usein kuin haluat.

2. Hanki tykkääjiä

Tykkääjät näkevät tekemäsi tilapäivitykset ja muut julkaisut omassa uutisvirrassaan, joten saat uusimmat tarjouksesi ja viestisi nopeasti lukuisien silmäparien nähtäville. Lisäämällä Tykkää-napin omille kotisivuillesi, uusien asiakkaiden on helpompi liittyä seuraamaan yritystäsi tai yhdistystäsi.

3. Pidä yllä vuoropuhelua asiakkaidesi kanssa

Jotta saat kävijät viihtymään Facebook-sivullasi, kannattaa siellä tarjota kiinnostavaa sisältöä, kuten kuvia tuotteista tai tarjouksista, hyödyllisiä vinkkejä ja ohjeita tai videoita. Muista myös vastata saamiisi kommentteihin.

 

Mainosta laajalle yleisölle
Facebook-mainoskampanjalla kasvatat yrityksesi näkyvyyttä kustannustehokkaasti ja kartutat kotisivujesi kävijämääriä nopeasti. Mainokset näkyvät uutisnäkymässä ja niitä on helppo kohdentaa juuri haluamallesi kohderyhmälle.
Valitse, mitä haluat mainostaa
Yrityksen kotisivujen lisäksi voit johdattaa kävijöitä Facebook-sivullesi saadaksesi uusia tykkääjiä. Voit myös mainostaa Facebook-sivulla julkaisemiasi päivityksiä – tällöin mainokset näkyvät suoraan kohderyhmäsi uutisvirrassa.
Luo mainoksen sisältö
Kuva on mainoksen tärkein osa. Sen lisäksi tarvitset houkuttelevan otsikon ja lyhyen kuvaustekstin.
Päätä budjetti
Valitse, haluatko maksaa klikkauksista vai näytöistä, tai optimoi saadaksesi lisää tykkääjiä sivuillesi. Samalla voit määrittää koko kampanjasi budjetin.
Seuraa tuloksia
Mainokset luotuasi voit seurata, mitkä niistä toimivat, ja poistaa ne, jotka eivät tuota toivottua tulosta. Facebookista näet kätevästi, kuinka usein mainoksiasi on klikattu, kuinka moni niistä on tykännyt ja kuinka paljon olet käyttänyt niihin rahaa.

Mitä kannattaa muistaa?

Aktiivisuus kannattaa niin Facebookissa kuin muussakin sosiaalisessa mediassa. Yrityksen sivuja on hyvä ylläpitää säännöllisesti ja pyrkiä vastaamaan kävijöiden viesteihin mahdollisimman nopeasti ja asiallisesti. Vaikka sosiaalisen median ilmapiiri onkin usein muita kanavia rennompi, ei omaa asiantuntijuutta ja uskottavuutta kannata Facebookissakaan unohtaa.

Pienellä panostamisella sosiaalinen media tarjoaa kuitenkin erinomaisen väylän tuoda itseäsi ja yritystäsi lähemmäs asiakkaita. Sen kautta annat itsestäsi inhimillisemmän ja luotettavamman kuvan, jolloin kävijät oppivat tuntemaan sinut paremmin ja heistä tulee herkemmin ostavia asiakkaita.

Kotisivukone auttaa!
Pääset vaivattomasti mukaan Facebookin maailmaan tilaamalla yrityksesi ilmeen mukaiset Facebook-sivut tai Facebook-mainoskampanjan Kotisivukoneelta. Lisätietoa löydät osoitteesta www.kotisivukone.fi/esittely/muut-palvelut

Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, markkinointi, verkkomarkkinointi


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini