Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Kotisivukoulu

Sosiaalisemmat kotisivut

Tiistai 15.3.2011 - Helena Rebane


Sosiaalisen median vaikutus online-maailmamme tuskin tulee enää minään yllätyksenä. Olet myös varmasti pohtinut miten voisit itse tehdä kotisivuistasi osan Internetin sosiaalista elämää – aktivoiden vierailijoiden välistä vuorovaikutusta ja saaden heidät viihtymään paremmin kotisivuillasi. Tässä muutamia ehdotuksia kuinka kotisivusi hyötyvät sosiaalisen median applikaatioista.

Facebook Badge -palvelu

Facebookilla on widget-sivu jonka avulla voit luoda niin sanottuja Facebook Badge -palvelumerkkejä kotisivuillesi. Palvelun avulla voit lisätä Facebook-profiilisi, valokuvasi ja tykkäämäsi Facebook-sivut kotisivuillesi. Palvelun käyttö on helppoa, ja mikäli ajatus Facebook-profiilisi jakamisesta kotisivuillasi ei tunnu ahdistavalta, palvelu toimii hyvin kotisivujesi muokkaamisessa sosiaalisemmiksi.

Facebook-merkit

Alkaessasi käyttämään palvelua sinun tarvitsee vain valita minkälaisen Facebook Badge -palvelumerkin haluat kotisivuillesi lisätä. Valinnan tehtyäsi määrittelet sen asetukset. Facebook antaa sinulle koodin jonka voit lisätä kotisivuillesi. Voit lisätä koodin mihin tahansa Kotisivukoneella tehtyjen kotisivujen HTML-boksiin (löydät HTML-boksin tekstieditorin yläreunan valikosta editoidessasi kotisivujasi).

HTML-boksi

 

 

Share-napit

Sosiaalinen jakaminen

Jos haluat kotisivujesi vierailijoiden jakavan sivujesi sisältöä, kannattaa tutustua sivujen jakamismahdollisuuksiin. Lisäämällä Share-mahdollisuuden kotisivuillesi, vierailijat voivat helposti jakaa blogi-postisi, valokuvasi ja muun sisällön omilla Facebook-, Twitter- tai muilla sosiaalisen median sivuillaan.

» Lue lisää Share-nappien käytöstä täältä.

 

 

Käytä Kotisivukoneen olemassa olevia ominaisuuksia

Sosiaaliset kotisivut eivät kuitenkaan tarkoita vain integrointia Facebookin ja Twitterin kanssa. On tärkeää tarjota vierailijoille mahdollisuus vuorovaikutukseen kotisivuillasi peruspalvelujen, kuten foorumin ja blogin kautta.

Blogin ylläpito on yksi parhaista tavoista kertoa mielipiteesi sydäntä lähellä olevista asioista ja aloittaa keskustelu lukijoiden kanssa. Lukijoiden palautteen saaminen ja blogisi / kotisivusi mainostaminen eri sosiaalisen median kanavilla on selkeä edistysaskel lukijoittesi kiinnostuksen kasvattamiseen ja sosiaalisempien kotisivujen luomiseen.

Vinkkejä blogin aloittamiseen täällä

 

Avainsanat: vinkit, sosiaalinen media, viestintä, facebook, share


Kommentit

9.4.2014 15:09  Vertaaja

Twitter on ihan parina viime vuotena kasvattanut selkeästi suosiotaan, samoin Instagram. LinkedInissä kyllä on paljo suomalaisia, mutta ei se kovin käytetty tunnu olevan muuhun maailmaan verrattuna.

9.10.2013 10:09  Valuuttakauppa

Samaa mieltä Butin kanssa: Suomessa pärjää ihan vain muutamalla napilla.

Tosin tuohon But:n listaan lisäisin vielä Pinterestin. Yllättävän hyvin suomalaiset tykkää sielläkin nykyään jakaa.

25.9.2011 23:56  Joonas Toivonen

Noissa jakamisissa kannattaa Suomessa siinä mielessä olla tarkkana, että eipä täällä juuri FB- ja Twitter-nappuloiden lisäksi muuta tarvita. Jopa kaikki LinkedIniin viittaava tuntuu olevan turhaa, vaikka palvelun käyttö maailmalla onkin suurta :)

23.11.2011 20:24  But

Suuriosa noista Share-napeista on turhia suomenkielisillä sivuilla. Suomenkielisillä sivuilla riittää, että on Facebook, Twitter ja Google+ nappulat.

13.6.2012 23:23  Juhannus

Se on totta, että monilla sivuilla on paljon turhia nappeja.

27.8.2012 12:52  Tulostinmusteet

Nykyiselläänhän sosiaalisten signaalien merkitys myös optimoinnin puolella on ensiarvoisen tärkeää. Etenkin G+:n merkitys on nousemassa, lähinnä siksi että Google itse forcefeedaa sitä kaikille... Joten kunhan lisää Twitter, FB ja G+ nappulat niin on kaikki tarpeellinen katettu! :)


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini