Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Kotisivukoulu

Mitä tarjoat epävarmalle ostajalle?

Maanantai 21.6.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund


Kotisivujen pitää kehottaa kävijää toimimaan. Usein tämä tarkoittaa, että kävijää pyydetään ostamaan tarjolla oleva tuote tai palvelu (tavoitteellisuutta on käsitelty aikaisemmin mm. näissä kirjoituksissa Kotisivujen tarkoitus ja tavoite, Nappi saa kävijän toimimaan ja Yrityksen kotisivujen 10 yleistä ongelmaa).

Jokainen kotisivujen kautta kauppoja metsästänyt yrittäjä tietää, että tässä piilee ongelma. Vain aniharva kävjiä on tarpeeksi vakuuttunut luopuakseen rahoistaan siltä istumalta.

Kotisivuillasi pyörii siis paljon kiinnostuneita kävjöitä, mutta vain vähän ostopäätöksen tehneitä selailijoita. Siksi on tärkeää vastata kysymykseen "Olen kiinnostunut, mitä teen?"

Toisin sanoen, sinun täytyy tarjota kotisivuillasi valmiiksi mietittyjä vaihtoehtoja sekä ostamisesta kiinnostuneita kävijöitä varten että tuotteesta kiinnostuneita kävijöitä varten.

Asiantuntijat puhuvat kovasta ja pehmeästä konversiosta. Kova konversio vaatii kovan sitoutumisen, esimerkiksi ostamisen. Pehmeä konversio ei vaadi kovia sitoutumisia, vaan voi olla esimerkiksi uutiskirjeen tilaus.

Tärkeintä on saada tietää jotakin kiinnostuneesta kävijästä. Tällöin voit myöhemmin soittaa, lähettää sähköpostia tai vaikka postittaa seminaarikutsun mahdolliselle asiakkaallesi. Mitä useammin asiakkaasi kuulee sinusta, sitä todennäköisemmin hän päätyy ostamaan sinulta.

Kiinnostuneelle asiakkaalle on hyvä tarjota jotakin, josta on hänelle hyötyä tuotteesi tai palvelusi arvioimisessa. Tarjoa asiakkaallesi vaikka hinnasto, pikaopas tai uutiskirje. Mikä tahansa kiinnostava sisältö, jonka toimittaminen potentiaaliselle asiakkaalle vaatii yhteystietojen luovuttamista kelpaa.

 

 

Avainsanat: sisältö, suunnittelu, tavoite


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini