Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Tuotteet ja verkkokauppa - Tilausten hallinta

Verkkokaupan ohjeet on jaettu viiteen osaan
» Verkkokaupan yleiskäyttö ja tuotteiden sekä tuoteryhmien lisääminen
» Tilausten hallinta
» Verkkokauppa Laajan ominaisuudet
» Verkkokaupan asetukset
» Verkkopankkimaksujen kytkeminen


Tilausten hallinnan avulla voit käsitellä tulleita tilauksia vaivattomasti. Pääset tilausten hallintaan klikkaamalla verkkokaupan ylläpitotilassa vasemmasta reunasta "Tilaukset" –välilehteä.

tilaustenhallinta_t.gif
Tilausten hallinta. 

Tilausten hallinnassa näet kaikki verkkokaupastasi tulleet tilaukset. Näet tilauksentekoajan, tilaajan nimen ja tilauksen kokonaishinnan. Maksettu ja Käsitelty –sarakkeiden avulla voit hallinnoida tilauksen käsittely- ja maksutilannetta. Klikkaamalla tilauksen perässä olevaa "plus" -merkkiä, näet tarkempia tietoja tilauksesta.


Maksettu –sarake
Mikäli verkkokaupassasi on käytössä verkkopankki- tai luottokorttimaksut ja tilaus on maksettu niillä, tulee "Maksettu" –sarakkeeseen automaattisesti näkyviin "Kyllä" –tieto. Tämä tarkoittaa sitä, että tilaus on jo maksettu onnistuneesti.


Mikäli asiakas maksaa tuotteen esimerkiksi laskulla, tulee Maksettu –sarakkeen tieto muuttaa manuaalisesti "Kyllä" –tilaan klikkaamalla "Ei" –kohtaa hiirellä.

Mikäli Maksettu -sarakkeessa lukee "Keskeytynyt", on asiakas keskeyttänyt maksamisen verkkopankissa tai asiakas ei ole palannut verkkopankista myyjän palveluun. Jos asiakas on keskeyttänyt maksamisen, ei tuotetta ole tilattu eikä rahaa ole siirtynyt kauppiaan tilille. Jos asiakas ei palaa myyjän palveluun, on tuote kuitenkin jo tilattu ja raha siirtynyt kauppiaan tilille. Tästä johtuen "Keskeytynyt" -merkinnällä olevien tilausten osalta kannattaa tarkistaa onko asiakkaan raha siirtynyt kauppiaan tilille.


Käsitelty –sarake

Kun tilaus on käsitelty, voit klikata "Käsitelty" –sarakkeen "Ei" –kohtaa hiirellä, jolloin sen tila muuttuu "Kyllä" -tilaan. Näin pysyt ajan tasalla tilausten käsittelyn tilasta.


Jos haluat muuttaa kerralla useamman tilauksen tilaa tai poistaa tilauksia, valitse kaikki muutettavat tilaukset "Valittu" –sarakkeessa ja valitse sen jälkeen "Valitse toiminto" –pudotusvalikosta haluamasi toimenpide.


Hae halutulta aikaväliltä

Voit hakea tilauksia halutulta aikaväliltä määrittelemällä ajankohdat niille varattuihin kenttiin. Oletuksena ohjelma listaa kaikki tilaukset valitulta ajanväliltä. Voit myös rajata hakua esimerkiksi vain maksettuihin tai maksamattomiin tilauksiin jne.

Valitsemalla haluamasi toiminnon alasvetovalikosta voit merkitä kaikki haetut tilaukset maksetuiksi, maksamattomiksi, käsitellyiksi, käsittelemättömiksi tai ladata tilauslistan Excel-taulukkoon.

 

Lisätietoa verkkokaupasta:
» Lue lisää usein kysytyt kysymykset (FAQ): Tuotteet ja verkkokauppa
» Lue lisää ominaisuuksista ja avaa oma verkkokauppa.
» Lisää Share-napit tuotteisiisi